1402-07-16 06:02
749
0
86814
یک کارشناس رسانه در گفتگو با «گلستان‌ما»:

«طوفان‌الاقصی» گویای پیروزی صابران در برابر مستکبران است

یک کارشناس رسانه گفت: پیام پیروزی رزمندگان اسلام و جبهه مقاومت در فلسطین گویای پیروزی صابران در برابر مستکبران است.

علی منصوری کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار گلستان ما اظهار کرد: پیام پیروزی رزمندگان اسلامی و جبهه مقاومت در فلسطین گویای این حقیقت است که؛ «كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثيرَةً بِإِذْنِ اللهِ وَ أللهُ مَعَ الصَّابِرينَ چه بسیار گروه‌هاى کوچک که به خواست خدا، بر گروه‌هاى بزرگ پیروز شدند و خداوند با صابران است.

وی با مرور وقایع تلخ فلسطین و ظلم آشکار استکبار افزود: شکست کشورهای اسلامی در جنگ ۶ ‌روزه ۱۹۶۷ میلادی، زمینه تجاوزگری بیشتری را برای اسرائیل؛ با نشان دادن چراغ سبز امریکا و انگلیس برای تصرف وغصب اراضی فلسطین و قتل عام مردم  مظلوم فراهم کرد و آوارگان فلسطینی  در اردوگا‌ه‌های آوارگان فلسطینی در نوار غزه و کرانه باختری، اردن، لبنان، سوریه در بدترین شرایط زندگی بسر برند و از سوی دیگر، تداوم حملات دد منشانه اسرائیل برای تصاحب تمامی سرزمین فلسطین وبیت المقدس، خاطرات تلخی را برای مردم بی‌دفاع فلسطین وجهان اسلام بر جای گذاشت.

منصوری توضیح داد: حملات اسرائیل به جنوب لبنان و کشتار بیش از ۳ هزار نفر از زنان و کودکان و سالمندان فلسطینیان در صبرا وشتیلا بیانگرسبعیت این رژیم را می‌رساند.

وی بیان کرد: کشتار بی‌رحمانه مردم و قربانی شدن کودکان و زنان مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین با حملات وحشیانه هوایی و توپخانه‌ای  به اردوگاه‌ها و نوارغزه و بیرون کردن مردم از سرزمین اجدادی‌شان و ساختن شهرک‌های یهودی‌نشین در سرزمین فلسطین، با هدف تصرف گام به گام و اشغال کامل سرزمین فلسطین باعث شد تا انتفاضه‌ها شکل گیرد.

مدیرمسئول هفته نامه گلستان‌مهر تاکید کرد: مردم فلسطین به خوبی دریافته بودند که حمایت‌های توخالی سران کشورهای اسلامی  و سازمان‌های بین المللی راه به جایی نخواهد برد.

 منصوری با اشاره به اینکه انتفاضه در روحیه نسل جوان فلسطینی بعنوان تنها راه حل شکل گرفت، به آیاتی از قرآن اشاره و تصریح کرد: «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ» معنای عملی پیدا کرد، به این معنی که راهبرد مقاومت باید شکل عمومی پیدا کند تا بتواند دشمن را مجبور به عقب نشینی کند.

وی گفت: مبارزه در برابر دشمن علاوه بر اتکاء به امدادهای الهی و مجاهدت در راه خدا، با مبنای اعتقادی و استراتژی جدید و نظام‌مند شدن جهاد رزمندگان اسلام در دستور مبارزه انتفاضه اول و دوم قرار گرفت.

این کارشناس رسانه بیان کرد: یکی ازعوامل مهم دیگر پیدایش قیام انتفاضه ظهور انقلاب اسلامی در منطقه بود، رهبر سازمان جهاد اسلامي فلسطين، شهيد دكتر فتحي شقاقي توضيحات جامعي دارد: «هيچ چيز به اندازه انقلاب امام خميني(ره) نتوانست ملت فلسطين را به هيجان آورد و احساسات آنها را برانگيزد و اميد را در دلهايشان زنده كند. با پيروزي انقلاب اسلامي، ما به خود آمديم و دريافتيم كه آمريكا و اسرائيل نيز قابل شكست هستند. ما فهميديم كه با الهام از دين اسلام مي‌توانيم معجزه كنيم.»

منصوری گفت: مردم مظلوم فلسطین به خوبی دریافتند که می‌شود با دست خالی در برابر طواغیت زمان ایستاد و به پیروزی رسید. حضرت امام خمینی (ره) اولین منادی وحدت برای از بین رفتن اسرائیل بود؛ نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان در ۱۳۵۸شمسی به عنوان روز جهانی قدس؛ و خطاب ایشان به وحدت امت اسلامی برای کوتاه کردن دست دولت اسرائیل امید پیروزی را در دلهای جوانان فلسطینی زنده کرد.

وی با اشاره به پیام حضرت امام خمینی(ره) در سال 1366 تصریح کرد: «ملت‌های مسلمان باید به فکر نجات فلسطین باشند و مراتب انزجار و تنفر خویش را از سازشکاری و مصالحه رهبران ننگین و خود فروخته‌ای که به نام فلسطین، آرمان مردم سرزمین‌های غصب شده و مسلمانان این خطه را به تباهی کشیده‌اند به دنیا اعلام کنند و نگذارند این خائنان بر سر میزمذاکره ها، و رفت و آمدها، حیثیت و اعتبار و شرافت ملت قهرمان فلسطین را خدشه دار کنند».

این کارشناس رسانه تاکید کرد: اعلام مواضع صریح و شفاف نظام جمهوری در مقابل این غده سرطانی در منطقه بوده واست. پیام پیروزی رزمندگان اسلامی و جبهه مقاومت در فلسطین گویای این حقیقت است که؛ «كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَليلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثيرَةً بِإِذْنِ اللهِ وَ أللهُ مَعَ الصَّابِرينَ چه بسیار گروه‌هاى کوچک که به خواست خدا، بر گروه‌هاى بزرگ پیروز شدند و خداوند با صابران است.».

منصوری گفت: امروز که مبارزات مردم فلسطین و جبهه مقاومت با توان موشکی بالا وراهبرد تکنیکی و تاکتیکی هوشمندانه توانسته دست‌های پنهان و آشکار خیانت‌ها و جنایت‌های اسرائیل و حامیان اصلی آنان یعنی امریکا و انگلیس و سایر کشورهای استکباری را در یک عملیات غافلگیرانه مفتضح و بی‌آبرو نماید ، بیانگر افول رژیم کودک کش صهیونیستی است.

وی بیان کرد: همانگونه که رهبرمعظم و فرزنه انقلاب اسلامی فرمودند: برخلاف آرزوی احمقانه‌ اقتدار و استحکامی که سیاست‌بازان خبیث برای رژیم صهیونیستی در سر می پروراندند، این رژیم روزبه‌روز به اضمحلال و نابودی نزدیک‌تر شده است.

این کارشناس رسانه با تصریح اینکه موضع ما در مقابل اسرائیل، همان موضع همیشگی است، گفت: اسرائیل در منطقه، یک غده‌ بدخیم سرطانی است که باید قطع شود و ریشه‌کن گردد.

منصوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ر دیدار مسئولان نظام، سفرای کشور‌های اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی  درمهر 1402 نصیحتی به سران کشورهایی  که تمایل روابط با رژیم غاصب اسرائیل را دارند، بیان کرد: «دولتهایی که قمار عادّی‌سازی با رژیم صهیونیستی را برای خودشان سرمشق و شیوه‌ی کار قرار می‌دهند، دارند اشتباه می‌کنند، ضرر خواهند کرد؛ باخت منتظر اینها است؛ به قول اروپایی‌ها دارند روی اسب بازنده شرط‌بندی می‌کنند».

وی بیان کرد: امروز وضع رژیم صهیونیستی وضعی نیست که مشوّق نزدیکی به او باشد؛ نباید این اشتباه را بکنند. رژیم غاصب، رفتنی است.

این کارشناس رسانه توضیح داد: حمایت و همدلی مسلمین عالم از انتفاضه و حضور حماسی و شجاعانه جوانان فلسطین در میدان مقاومت نسبت به گذشته باید شکل واقعی داشته باشد.

منصوری بر ضرورت بسیج امکانات دنیای اسلام در ابعاد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی برای حل ریشه‌ای این زخم کهنه وغده بدخیم صهیونیزم درمنطقه تاکید کرد.

وی گفت: تبیین جنایات اسرائیل از آغاز شکل‌گیری آن به دست انگلیس و آمریکا و سایر جنایت‌پیشگان استکباری به منظور تنویر افکار جهانی و نسل جدید می‌تواند راه مقاومت را هموارتر کند.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.